23.3.2025 (SITA.sk) – Časy, keď bolo možné nedôveryhodné e-shopy jednoducho odhaliť podľa gramatických chýb alebo podozrivej domény, sú už preč.
Dnešní podvodníci sú sofistikovanejší a vedia vzbudiť dôveru. Spotrebitelia si často uvedomia, že nevedia, od koho tovar nakúpili, až keď vzniknú problémy.
Riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová upozornila, že rôzne e-shopy môžu na prvý pohľad pôsobiť úplne seriózne. Tieto anonymné e-shopy však môžu byť podvodné a snažia sa pripraviť spotrebiteľov o peniaze.
Dôležité je poznať fyzickú adresu predajcu
Podľa Hekšovej by spotrebitelia mali v prvom rade venovať pozornosť sekcii „O nás“ alebo „Kontakty“, kde by mali nájsť obchodný názov, adresu sídla alebo prevádzky a IČO. Ak sú k dispozícii iba online formulár alebo e-mailová adresa, môže to byť prvý varovný signál.
„Pokiaľ má spotrebiteľ k dispozícii iba elektronickú komunikáciu bez toho, aby vedel, kde sa nachádza fyzická adresa predajcu, výrazne sa tým znižuje jeho šanca na úspešnú reklamáciu alebo vrátenie tovaru. Navyše v prípade, že tovar vôbec nedorazí, nemá kam odoslať písomnosti, dokonca si ani nemôže byť istý, či nakupuje u slovenského alebo zahraničného predajcu. Takéto e-shopy označujeme ako anonymné a odporúčame, aby si spotrebitelia zvolili iný e-shop,“ uviedla Hekšová.
To nie je všetko. Pokračovanie článku nájdete na ďalšej strane ↓